“Dolce far niente” zeggen ze in Italië. Misschien ben jij nu wel op vakantie, waar dan ook. Hopelijk heb je tijd om lekker boeken uit te kunnen lezen en gewoon even helemaal niets te doen.
Ik krijg altijd wel weer wat inzichten. Zo had ik in mijn vorige vakantie 1 boek uit en plaatste ik daar een story over met mijn mening over het boek. Het leuke was dat 2 volgers vervolgens ook het boek bestelden. En het was geen reclame ofzo he, ik vertelde gewoon wat ik ervan vond.
Ook dat soort dingen kun je als content gebruiken.
Het gaat echt niet altijd over vakinhoudelijke onderwerpen, over jouw expertise maar bijvoorbeeld ook over waar jij je inspiratie vandaan haalt.
En wat je dus doet, leest, hoort etcetera.
Geef dat weer door. Deze boekentip had ik zelf ook weer gekregen van een andere ondernemer. Toen het boek besteld en later dus gelezen.
Leuk effect was dus dat de schrijfster zo nieuwe bestellingen kreeg door 1 story (in dit geval op Instagram) van mij. Dat is de kracht van social media, het sneeuwbaleffect.
Vervolgens kreeg ik de dag erna van de schrijfster zelf een dm met een bedankje en de vraag of ik misschien ook een review op Bol wilde zetten.
Natuurlijk wilde ik dat wel doen, ik kon zo de tekst die ik ook in m’n story geplaatst had als review zetten op Bol. Kleine moeite, groot plezier. Ik vond het oprecht ook heel leuk om haar hier even mee te helpen, het gaf mij ook een goed gevoel.
Gewoon even vragen dus, dat is wat zij deed. Net zoals ik altijd zeg: vraag je klanten om een aanbeveling op LinkedIn voor je te schrijven. Dat is niet akward of raar, mensen vinden het fijn jou te helpen.
Echt.
Vervolgens is het weer heel mooi voor jou als je een review krijgt. Sowieso word je er blij van als je het leest en andere mensen (potentiële klanten) kunnen lezen wat andere mensen van jou vinden. Van jouw traject of van jou als ondernemer.
Social proof op en top. Niet jij zegt dat je geweldig bent (want dat is pas akward :)) en dat je traject fantastisch is. Nee, je eigen klanten vertellen dit over jou. Echte mensen die jou persoonlijk ervaren hebben.
Dus vraag er gewoon om.
Nee heb je, ja kun je krijgen zei een vriendinnetje van mij vroeger wel eens als ze bijvoorbeeld bij mij wilde blijven eten of logeren.
Ik vulde het vaak al voor haar en m’n ouders in…nee joh, dat kan vast niet want….vul maar in. Onzin natuurlijk, gewoon eerst vragen.
Nu durf ik echt wel om aanbevelingen te vragen. En bijna iedereen zegt: tuurlijk wil ik die voor je schrijven.
Dus mijn tip van vandaag is: vraag het gewoon. Dikke kans dat jij gewoon je (mooie) aanbeveling* krijgt.
Geniet van de zomer!
📷 omslagfoto gemaakt door Nooria Shafqat
* over het krijgen van een mooie aanbeveling schreef ik al eerder een post: https://www.linkedin.com/pulse/de-toverformule-voor-aanbevelingen-anoek-schippers/
Ik help ondernemers en mkb-ers bij het inzetten van LinkedIn op een manier die bij hen past zodat zij meer klanten en leads uit LinkedIn halen. Dit doe ik d.m.v. incompanytrainingen en trajecten bij bedrijven, LinkedIn VIP dagen & trajecten (1 op 1) en mijn Online LinkedIn Programma.
Iedere maand geef ik een Masterclass over Top of Mind worden op LinkedIn waar je je gratis voor kunt aanmelden via deze link.
Wil je liever gelijk een inspiratiesessie met mij inplannen dan kan dat direct in mijn agenda via deze link. Leuk je binnenkort te spreken 😊
Recente reacties