Via de Qr code connecten

Het is misschien niet leuk om te horen maar de meeste mensen zijn vrij lui en hebben geen zin om jouw hele profiel door te lezen. Het is echt de eerste indruk die telt.

Het eerste stukje van je persoonlijke profiel noem ik niet voor niets ‘je online visitekaartje’.

Vinden ze het allereerste stukje van jouw profiel er interessant/mooi uitzien? Dan heb je een grotere kans dat ze verder klikken en zien wat jij voor hen kan betekenen.

Zorg er dus voor dat de mensen door gaan klikken en naar beneden scrollen en schrijf hier iets wat aanspreekt🤩!

Vandaag heb ik het specifiek over de kopregel; de regel gelijk onder je naam op je persoonlijke LinkedIn profiel. In het Engels is dit de ‘headline’. Gebruik deze kopregel goed en val meer op.

Denk vanuit je potentiële klant / de bezoeker van jouw profiel.

Waar zit zijn of haar pijnpunt? Waar kan jij hem/haar mee helpen? Schrijf dat op. Grote kans dat iemand zich herkent en naar jouw hele profiel gaat kijken.

Vaak zie je dat mensen hier alleen neerzetten wat zij doen en wie ze zijn maar ‘owner of eigenaar of je functietitel’ zegt niet zoveel, probeer echt aan je (potentiële) klant / profielbezoeker te denken en schrijf een pakkende kopregel.

Je kunt hier echt van alles kwijt

Denk ook eens aan de slogan van jouw/jullie bedrijf, een quote die jou aanspreekt, je mini pitch, wees creatief. Zet er eventueel ook zoekwoorden in waarop jij graag gevonden wilt worden.

Je kunt ook een zin maken zoals bij een ‘elevator pitch of elevator yell’. Dan krijg je een zin als ‘Ik help [doelgroep] met [probleem], waardoor zij [gewenste resultaat].’ Ook kun je een vraag stellen.

Een klein grapje kan natuurlijk ook als dat bij je past. Zo heb ik er zelf ‘Anoek met oe’ in staan aan het eind omdat mensen mij zo vaak beter onthouden.

Er is trouwens ruimte voor 220 tekens maar zorg dat het belangrijkste vooraan staat omdat je niet op alle plekken alle regels in beeld krijgt. Je kunt in je kopregel overigens ook nog staande streepjes zetten tussen verschillende onderwerpen, deze dus | , voor de duidelijkheid. Ook een actueel onderwerp kun je in je kopregel zetten: bijvoorbeeld een Masterclass of een event dat je binnenkort organiseert. Let er dan natuurlijk wel op dat je dit aanpast als die datum voorbij is.

Op veel meer plekken

Je kopregel is niet alleen te zien als bezoekers op je profiel komen maar je kopregel komt ook in beeld:

  • als jij een reactie plaatst op een bericht van iemand anders
  • als je een connectieverzoek stuurt.
  • als je op iemands naam op LinkedIn zoekt, dan zie je de naam en de kopregel er gelijk bij.
  • En wat dacht je van Google? Daar komt ook snel jouw LinkedIn profiel naar boven, met je kopregel erbij. Check het zelf maar eens.

 Super belangrijk dus om hier even goed over na te denken.

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeeldingVeel succes met nadenken over jouw kopregel!

Thinking time is belangrijk …. neem echt even de tijd en denk dan goed na over een pakkende kopregel voor je LinkedIn profiel.

Pak een notitieboekje erbij en schrijf je tekst op. Of werk het uit op je laptop of op notities op je telefoon.

En vervolgens natuurlijk actie: pas ‘m gelijk aan. Je kunt altijd weer een aanpassing doen als je later toch liever iets anders er wilt hebben staan.

Dus go!

Ik help ondernemers en mkb-ers bij het inzetten van LinkedIn op een manier die bij hen past. Dit doe ik d.m.v. incompanytrainingen, LinkedIn VIP dagen, het 10 weken Boost traject en mijn Online LinkedIn Programma. Elke maand geef ik een (gratis) masterclass over Top of Mind worden op LinkedIn en je kunt ook een strategiecall inplannen van 20 minuten via anoekschippers.nl/strategiecall

* als je mijn Top of Mind mail wilt hebben, dan kun je je hier aanmelden.

Stappenplan LinkedIn

Je bent er bijna...

Waar mogen we het stappenplan naar toe sturen?

You have Successfully Subscribed!

Je bent er bijna...

Waar mag ik de bevestiging van je inschrijving naar toe sturen?

You have Successfully Subscribed!